frualmen.blogg.se

Det som syns på ytan, finns under ytan.

Barnskötare och husägare!

Kategori: Vardag i text

Det går verkligen inte dåligt just nu även om det händer otroligt mycket. Igår blev jag klar med min utbildning efter 1½ (Ja lite mer än så) studerande och kan titulera mig som barnskötare! Känns helt fantastiskt och det är kul att man nu är ''något'', även om det kanske låter löjligt. Jag kommer dock fortsätta mina studier under höst och vår, i och med att jag behöver behörighet till högskolan. Men, med det sagt så öppnar jag upp en möjlighet för att vidarutbilda mig vilket inte känns så himla fel även om jag just nu ska lägga fokus att hitta jobb till nästa höst..Men först mammaledig!

Och ja, som rubriken lyder är vi också husägare. Kan med handen på hjärtat säga att det känns så otroligt härligt. Detta var så oplanerat och vi hamnade på ett ställe där vi inte alls vill bo egentligen, men med tanke på våra förutsättningar är hus beläget någonstans här bättre än en trång lägenhet med fyra barn. Skulle aldrig utsätta mina barn för ett för litet boende där det inte ens har ett rum att gå till. Men nu är vårat boende säkrat och vi kommer se till att mellanlanda i detta hus till vi hittar det där drömhuset vi senare vill slå oss till ro. Både jag och min make drömmer om en gård en bit från stan, och det är också något vi ska sträva efter. Men vi ska såklart inte ha för brottom nu. Vi ska njuta av livet och bara vara tillsammans i vårat fina lilla hus. Hur som helst kan man säga att vi mer eller mindre spontanköpte ett hus. Vi har tidigare fått nej till lånelöfte, men vi hörde oss för på flera håll och vi fick ett löfte. Kändes helt galet och overkligt. Det som jag trodde låg tio år bort hände nu, det har varit väldigt omvälvande men lyckan är total. Vi har så stora framtidsplaner, det kommer bli perfekt för oss! 


Och snart är det skolstart för stora barnen. Tiden kan inte gå fortare just nu. Sonen börjar förskoleklass och dottern andra klass. Tror och hoppas det kommer bli ett bra skolår, för oss alla! 

Nu ska jag ta tag i lite flyttpackning och sen plugga lite.
Kommentera inlägget här: